Оцінювання
навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за 12-бальною шкалою
(відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження
орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у
системі загальної середньої освіти»).
Біологія
Оцінювання лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні лабораторних і практичних робіт
враховується:
– обсяг виконання завдань роботи;
– наявність помилок, їх кількість;
– оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків
біологічних об’єктів, охайність тощо);
– для лабораторних робіт наявність і зміст висновків (відповідність
меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);
– для практичних робіт наявність і зміст звіту про роботу;
– рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання
висновків (написання звіту).
Оцінювання навчальних досягнень учнів з біології
здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях 1 і 2.
Таблиця 2
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає і називає окремі біологічні
об’єкти |
2 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з
використанням підручника (робочого
зошита) називає окремі ознаки біологічних об'єктів; наводить елементарні
приклади біологічних об'єктів |
|
3 |
Учень
(учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів;
відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так
або ні); допускає суттєві біологічні помилки |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну
частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять,
неповну характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки |
5 |
Учень
(учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст
навчального матеріалу; характеризує загальні
ознаки біологічних об’єктів, дає визначення окремих біологічних
понять, описує біологічні обєкти за планом, допускаючи несуттєві біологічні
помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує
прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя
розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює
відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає
біологічні терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних
об’єктів за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості
типові біологічні вправи і задачі |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно відтворює основну частину
навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть
біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними
ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та
описує їх результати; з допомогою
вчителя формулює висновки |
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний
матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях
неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи,
встановлює відмінності між ними; пояснює причиннонаслідкові зв’язки;
застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові
біологічні вправи і задачі користуючись
алгоритмом |
|
9 |
Учень
(учениця) вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; аналізує інформацію, за допомогою вчителя
встановлює причиннонаслідкові зв’язки; самостійно розв’язує типові біологічні вправи і задачі;
використовує знання у стандартних ситуаціях; виправляє помилки; уміє
працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласамивизначниками,
натуральними біологічними об’єктами та їх моделями; виконує прості
біологічні дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційноціннісне
ставлення до живої природи |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) логічно та усвідомлено відтворює
навчальний матеріал у |
11 |
Учень (учениця) виявляє міцні й глибокі знання з
біології у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності
живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях;
дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин
подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причиннонаслідкові
зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів
дослідження; виявляє переконання і активно проявляє ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір
завдань і рішень |
|
Високий |
12 |
Учень
(учениця) виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у
стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища
і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;
використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених
завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання
навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її
розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних
питань |
Коментарі
Дописати коментар